...Travian...
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

LEGENDA CONTINUA


Nu sunteti conectat. Conectati-vă sau înregistrati-vă

Tutorial-dezvoltare

In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1Tutorial-dezvoltare Empty Tutorial-dezvoltare Mier Sept 24, 2008 6:57 pm

Admin

Admin
Admin

1.Strategie economica(resurse)
a. Sate normale

Trebuie sa ai raportul productiei de resurse lemn-lut-fier-hrana 10-12-8-6, adica : daca aveti patru mine de lvl 8 la lut, trebuie sa aveti trei mine de lvl 8 si una de sapte la lemn, la fier trebuie sa aveti doua mine de lvl 8 si doua de lvl 7. Dupa ce ati ajuns la raportul asta cu minele, veti duce o mina de lvl 8 de lut la lvl 9, dupa aceea veti duce una de lvl 8 de lemn la lvl 9, la fel veti face si cu fierul una de lvl 8 o veti duce la lvl9. Dupa aceea veti face una de lut de lvl 10, adica cea care ati dus-o la lvl 9, la lemn la fel si la fier la fel. Dupa care veti putea face si resurse si fabrici, faci o mina faci o fabrica in paralel (sau faceti un camp la 10 apoi fabrica aferenta acelui tip de resursa ).Pentru crop este rentabil sa se faca 2-3 level-uri (nivele) la moara abia dupa ce produceti mai mult de 350 hrana/h.


b.Cropper de 9

Pentru cropperele de 9 se dezvolta resursele la fel ca pentru un sat normal cu diferenta ca in momentul in care produceti mult crop si ajungeti sa aveti un granar la lvl 20 se pot da trade-uri cu NPC-ul pentru transformarea cropului in resurse(STRICT PENTRU CEI CARE UTILIZEAZA GOLD)


c.Cropper de 15

In cropperele de 15 se dezvolta in principal doar lanurile de grau hambarul si granarul la inceput pentru a putea da cat mai repede trade-uri cu NPC-ul . Aici moara este bine sa o faceti dupa ce produceti cel putin 500 crop/h . Campurile de resurse se pot dezvolta mai tarziu adica dupa ce ati ajuns la lvl 10 cu toate lanurile de grau daca nu aveti capitala pe el)si aveti moara si brutarie sau chiar deloc daca aveti capitala pe cropper-ul de 15 deoarece este mai rentabil sa investiti in continuare in lanuri . In cropperele de 15 NU se construiesc fabrici. Aici nu se scoate armata decat dupa ce ati ridicat cazarma la lvl 15 minim si aveti cel putin 10 upgrade-uri la fierarie sau la armurerie (in functie de ce tip de trupa doriti sa scoateti aici...ofensiva sau defensiva) pentru tipul de trupa respectiva. (Pentru dezvoltarea) In general pe un crop de 15 nu se scoate armata decat dupa ce satul este bine dezvoltat deoarece armata va consuma crop-ul din care dati trade-uri cu NPC-ul .

___________________________________________________________________________

2. Tipurile de sate pe care trebuie sa le aveti

- pentru cei care joaca cu gold:

Satul 2 trebuie sa fie normal sau cel mult cropper de 9. Cei ce joaca cu gold vor face capitala strict pe cropper de 15 sau de 9(indicat este de 15). Daca aveti in apropiere ambele tipuri de cropper trebuie sa va ganditi bine pe care din ele sa faceti capitala(in functie de oazele din jur). Adica decat un cropper de 15 fara oaze de crop mai bine capitala pe unul de 9 cu 3 oaze de 25% crop . Capitala pe un cropper de 15 nu renteaza decat daca aduni cel putin 50% in plus la crop din oaze. Daca faceti capitala pe cropper de 9 puteti sa il luati ca sat 2 sau 3. Daca faceti pe cropper de 15 OBLIGATORIU abia dupa ce aveti deja doua sate normale(altfel nu veti avea destule resurse sa il dezvoltati). De orice tip ar fi satul 2 aceste nu se face decat dupa ce aveti productia in primul sat de minim 550/h la toate resursele si 300/h la crop.

-pentru cei care joaca fara gold:

Nu faceti sat pe cropper de 9 decat dupa 2 sate normale sau pe cropper de 15 decat dupa 3 sate normale. Alegerea cropper-ului se face la fel ca pt cei ce joaca cu gold in functie de oazele din jur . Pentru sat 2 la fel.....trebuie sa aveti aceeasi productie ca mai sus in sat 1 pentru a-l putea face.
Inca ceva foarte important. Un jucator fara gold trebuie neaparat sa isi faca sate pe un anumit tip de productie.
De ex : Cautam o parcela sa fondam un sat nou de lemn, trebuie sa ne uitam neaparat daca vedem oaze de lemn de pe ea sau... facem in felul urmator, cautam oaza de lemn, centram harta pe ea, si luam toate patratele la control pana gasim un sat de lemn, adica raport 5-3-4-6 si acolo trimitem colonistii, la fel se face si pentru lut si pentru fier.



________________________________________________________________________

3. Stilul de joc

a. Ofensiv

Cei ce vor sa fie jucatori ofensivi este indicat sa faca capitala pe cropper de 9 (cei fara gold) si pe cropper de 15 (cei cu gold) dupa cum se poate citi si mai sus. Tin sa precizez ca acesta este un plan de dezvoltare pe termen lung......deoarece tot jocul este pe termen lung. De aceea cei ofensivi vor avea putin de indurat pana dezvolta capitala pe un cropper pentru a putea scoate ofensiva. O sa incerc sa va explic de ce trebuie facut asa si nu altfel. Daca lasati capitala pe un sat normal la un moment dat costurile pentru a upgrada lanurile de grau vor fi asa de mari incat nu veti avea loc in sat sa faceti destule hambare si granare pentru a putea strange resursele necesare unui upgrade la un lan de grau. Ca atare veti ajunge mult pe minus cu crop-ul si cresterea ofensivei va fi extrem de ingreunata sau chiar imposibila. In timp ce restul care au facut capitale pe cropppere nu vor avea probleme de genul acesta. Pe langa asta nu uitati ca la un moment dat se vor strange armate defensive asa de mari incat fara o ofensiva absolut iesita din comun(ce nu se poate realiza decat pe un cropper) nu veti mai putea face pagube semnificative nici unui dusman cu adevarat periculos. Deoarece veti avea ofensiva mare indicat ar fi ca in capitala sa faceti palat si sa nu fondati nici un sat de acolo ca sa puteti face 3 senatori si sa folosim armata in scopuri cat mai utile(de ce sa distrugem satele dusmane cand putem sa le luam noi ?). De aceea din nou veti avea de suferit putin pt ca va trebui sa faceti doua sate dintr-unul deci sa ridicati vila la lvl 20. Se poate fonda si sat, se poate face si vila in loc de palat, pe care o darami dupa ce ai ajuns „mare” si dupa aceea iti cuceresti propriul sat fondat din alt sat, in acest fel ti se elibereaza un slot pentru capitala, revii la ea, faci palatul lvl 20 si scoti linistit 3 senatorii.
De stiu... cand cuceresti un sat se pierd: zidul,armata antrenata in acel sat, toate upgrade-urile de la fierarie si armurerie din el cat si research-urile de la academie. Deci inainte sa faceti upgrade-urile senatorizati satul .

b. Defensiv

Cei carora li se potriveste mai bine stilul de joc defensiv pot face si ei capitale pe croppere de 9 sau de 15 dar ar fi indicat sa faca un sacrificiu si sa le cedeze vecinilor aliati ofensivi din zona daca sunt prea putine sau nu ajung la toti. Acelasi lucru este valabil pentru cei ofensivi daca exista croppere de 9 sau de 15 in zona fara destule oaze....deci nepotrivite pentru o capitala ofensiva sa le lase vecinilor defensivi care sunt dispusi sa faca deffence pe capitala


___________________________________________________________________________

4.Tipurile de armata

Fiecare sat defensiv trebuie sa aiba armata specializata pe dinafara de capitala. Deci pe satele normale(adica ce nu sunt capitala) se va face doar un singur tip de trupa defensiva. Acest lucru va fi in beneficiul dezvoltarii voastre deoarece nu veti cheltui resurse decat pentru research-ul trupei respective si pentru upgrade-urile la armurerie pentru un singur tip de trupa. Trebuie sa va hotarati de la inceput de cand va fondati satul ce fel de trupa faceti acolo. Bineinteles ca va fi nevoie de doua tipuri de trupe: defensive pentru infanterie si defensive pentru cavalerie. Deoarece in mod normal armatele ofensive sunt formate aproximativ din de doua ori mai multa infanterie decat cavalerie ar trebui la fiecare doua sate cu defensiva pentru infanterie sa aveti unul pentru cavalerie. Cei cu capitale defensive vor face pe capitale ambele tipuri de trupe(pe rand dezvoltate nu deodata) in acelasi raport : de doua ori mai mult defensiva anti-infanterie decat anti-cavalerie.

Satele ofensive(foarte indicat daca nu chiar obligatoriu DOAR capitalele) vor avea dupa cum am spus in paragraful de mai sus armata ofensiva in raportul 2(infanterie): 1(cavalerie) la barbari. La romani as juca cu un raport de 5:1, de ce ? Atunci incep sa faca treaba buna imperieni . La daci merge 3-4:1, de ce ? Sunt medii. Catapultele si berbecii se scot doar pe capitala (sau pe un sat specializat pentru ele dar asta la un moment foarte inaintat al jocului).
Cand se ajunge la un numar indestulator de sate (4-5 sau mai mult) este indicat pentru cei ofensivi(cu predilectie barbarii) sa faca un sat special pentru spioni ca sa nu consume crop-ul din capitala dedicata ofensivei pentru ei deoarece spionii nu au nici o legatura cu ofensiva si oricum sunt trimisi separat de ea. Deoarece la un moment dat satele va vor fi pline pana la refuz de trupe ar fi bine sa tineti unul sau chiar mai multe sate pentru crop fara trupe in ele. Deci fiti atenti si la satele normale unde vi le faceti si alegeti-le pe cele care au in jur oaze cu 50% crop, cu 25% crop sau duble cu 25%crop si 25% o resursa si renuntati la oazele simple de lemn argila sau fier in favoarea celor cu crop pentru ca veti avea nevoie de el si va veni si momentul in care nu veti mai gasi crop aproape deloc la targ.

La un (moment dat) stadiu al jocului mai faceti inca un sat pregatit sa scoateti offence, in caz ca se pierde ofensiva din capitala treceti la stilul de mai jos.

Se mai poate juca si in alt stil... faceti capitala doar pt a intretine trupe de pe un secundar, asta insemnand :
- Se scot trupe de offence din acel sat
- Acel sat este pregatit doar pentru a scoate offence, in el se fac : cazarma, cazarma extinsa, grajd, grajd extins, atelier, fieraria(care o dai jos dupa ce ai terminat cu upgrade-urile), vreo 3-4 hambare,vila/palat pentru a scoate 3 chiefi(nu trebuie sa faci doar palat pe capitala... se poate si vila), si in rest doar granare pentru a putea tine trupele cand se cheama de pe capitala, pe sat mi-as face 3 hambare si 10 granare..de ce ? cand chemi acasa 100k de trupe si esti pe minus 100k e nebunie, ce sa mai zic daca ai si mai multe.
- In capitala cropper 15 se fac 12 hambare. De ce ? Asta e intrebarea ... pentru a putea duce lanurile la lvl 19. + targ + oficiu de comert. In rest doar granare, asta insemnand vreo 5...Mai tarziu se pot distruge din hambare si facand granare in locul lor. Pentru a putea stoca mai mult si a da mai multe trade-uri npc.
- Foarte multi jucatori de travian urmeaza acest stil, e bun, foarte eficient, scoti trupe de 2x mai rpd, dar si costa, 2 trupe la pret 4.
- Ceva foarte important pentru acest stil de joc... e foarte periculos... de ce ? Pentru ca trebuie sa aperi tot timpul 2 sate, satul de offence si capitala... ( a se avea grija mai ales sa nu se **captureze** satul de offence deoarece va muri intreaga armata ! )

________________________________________________________________________

5. Eroii

Se vor face pentru cei ofensivi din cea mai tare trupa ofensiva pe care o aveti corespunzatoare tribului din care faceti parte iar cei defensivi din cea mai tare trupa defensiva. Se merita chiar daca mai trebuie sa asteptati pana ridicati toate cladirile necesare acelei trupe. Investitia punctelor eroului in bonus off/def trebuie sa fie echilibrata. La inceput cand nu aveti armata ofensiva sau defensiva puternica trebuie bagat (pus) mai mult in punctele de ofensiva sau de defensiva ale eroului si in regenerare. Mai incolo cand bonusul ofensiv sau defensiv incepe sa reprezinte un adaos semnificativ la punctele de ofensiva/defensiva ale armatei se va investi in special in el si din cand in cand vor mai fi investite si catvea puncte in ofensiva sau defensiva eroului pentru a nu muri usor in caz de atacuri serioase. Cei care aveti eroul ofensiv la nivel 0 si dati un atac unde stiti ca isi face experienta si va creste in level sa fiti foarte atenti pe ce ati setat punctele sa nu cumva sa va treziti cu puncte la defensiva. La fel si pentru cei defensivi tineti eroul cu punctele pe regen sau pe deffence cand stiti ca face level.
Eu de ex. Primele 5 pct le bag la atac, urmatoarele 5 in regenerare, dupa aceea in bonus ofensiv pana ajunge la maxim, asta daca sunt ofensiv. Daca sunt defensiv,primele 5 pct in atac, urmatoarele 5 in regenerare... restul doar in bonus defensiv.

________________________________________________________________________

6. Cateva reguli generale

1. Nu construiti decat cladirile care va ajuta sa va dezvoltati la momentul respectiv , nu va umpleti satul de cladiri de care veti avea nevoie peste o luna cand ati avea nevoie mult mai urgent de o resursa sau de alta cladire. Deci.....faceti strictul necesar pentru momentul respectiv.
2. Upgrade-urile la armurier se fac DOAR la trupele defensive, iar la fierarie DOAR la trupele ofensive, foarte multi playeri isi upgradeaza offence-ul la armurier, de ce ? Pentru ca atunci cand esti plecat si te prinde cu el acasa si ai trupe semnificative sa nu iti moara tot daca nu vine cu destule trupe de atac. Eu de obicei nu fac upgrade deloc, prefer sa le trimit la cate zeci de ore distanta daca stiu ca nu intru in ziua respectiva... sau daca plec doar cateva ore de la calculator atunci le trimit la atac pe o oaza de a mea de la vreun sat mai indepartat. E pacat sa iti pierzi offence-ul acasa, dupa cum spun si in pct. urmator.
3. NU veti ataca niciodata cu trupele defensive, dupa cum nu le veti tine in sat pe cele ofensive cand sunteti atacati.
4. Zidul/palisada/metereze dau un bonus la defensiva trupelor prezente in sat (variaza in functie de trib)deci....il faceti cand aveti cu ce va apara. Singur nu reprezinta nimic semnificativ in calea unui atac.
5. Cei ofensivi daca aveti dusmani pe care ii vedeti pe harta cand o centrati pe satul vostru, trebuie sa aveti grija mereu ca sa nu stranga armata mare niciodata. Dati atacuri pe ei toata ziua chiar daca nu farmati nimic de la ei si spionati des.
6. Cei defensivi daca aveti dusmani care incearca sa va farmeze faceti beciuri mari si strangeti armata trimitand-o ca intariri la membrii mai dezvoltati sau care nu sunt atacati(dupa ce vorbiti cu ei in prealabil). Cand strangeti destula abia atunci o tineti in baza. Cel mai bine ar fi daca nu vine cu catapulte sa nu o tineti deloc in baza cand sunteti atacati decat daca stiti ca dusmanul vine cu armata net mai mica decat defensiva voastra si stiti ca nu veti avea pagube majore.
7. Nu intrati in conflicte decat la momentul potrivit. Adica atunci cand sunteti in stare sa o faceti cum trebuie, singuri sau impreuna cu aliatii din zona.
8. Nu puneti sitteri(loctiitor) pe primul care va iese in cale, de ce ? Nu stiti ce ii poate capul, esti responsabil de actiunile lui, dupa ce cunoasteti indeajuns o persoana atunci o puteti pune sitter. Cel mai bun sitter e acela care face ce ii spuneti voi, adica ii faceti o lista cu ce sa faca pentru d-voastra cand intra el pe cont.
9. Fiti politicosi in mesaje. Doar pentru ca ati fost atacati de cineva nu mi se pare normal sa il jigniti sa nu mai zic si faptul ca sunteti pasibili de ban. Acesta e un joc si daca vrei sa demonstrezi ceva o faci prin valoarea de jucator nu prin injuraturi originale. Felul in care jucati travian spune mult despre caracterul vostru. Si tineti cont si de faptul ca daca va faceti cunoscut felul de a fi, miscarile voastre vor putea fi anticipate de catre un jucator inteligent.
10. Nu va reclamati fermele la MH doar pt ca va jignesc. E pacat sa ramaneti fara ele .
11. Spionajul inainte de farming incepe sa devina obligatoriu deoarece oricand te poti trezi fara armata sau fara o parte din ea(daca o impartiti in mai multe parti cand farmati)
12. Sa farmati bine ![strike]

https://travian-3.forum.st

Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum